Daj nam znać, czego szukasz! Podaj swój adres email, a dostaniesz info natychmiast, jak tylko towar wróci na półki.

FAQ – Najczęściej zadawane pytania

antybąkowa bielizna pochałaniająca gazy bąki najważniejsze pytania FAQ

Pytania o bieliznę

Q: Czy antybąkowa bielizna ukryje także dźwięk puszczanych wiatrów?

A: Bardzo nam przykro, ale w tej kwestii bielizna pozostaje bezradna. Potrafi wyeliminować brzydki zapach, ale nie wpływa na dźwięki. Stąd nasze motto: “Nie możemy obiecać, że Twoje bąki zaczną pachnieć fiołkami – ale możemy obiecać, że przestaną pachnieć w ogóle. Tylko nad dźwiękiem musisz popracować”. Na pociechę: większość ludzi uczy się przyjmować podczas puszczania wiatrów taką pozycję, która pomaga minimalizować dźwięki – instrukcję znajdziesz tutaj: Jak bezkarnie puszczać bąki. W najgorszym wypadku zawsze pozostaje Ci głośne chrząknięcie…

Q: Czy sprzedajecie bieliznę dziecięcą?

A: W tej chwili nie. Niewykluczone, że taka bielizna pojawi się w przyszłości – ale to już zależy od producenta. To, co można zrobić w tej chwili, to spróbować dopasować na dziecko bieliznę w najmniejszym rozmiarze – XS. W przypadku nastolatka lub wczesnego nastolatka powinno się udać :).

Q: Jak długo moja filtrująca gazy bielizna będzie je rzeczywiście filtrować?

A: Bielizna powinna działać skuteczne przez cały czas jej “życia” – to znaczy około 2 lat. Oczywiście pod warunkiem, że będzie właściwie prana (patrz: punkt poświęcony praniu antybąkowej bielizny). Po tym czasie należy ją wymienić na nową.

Q: Jak należy prać bieliznę filtrującą?

A: Aby zapewnić bieliźnie maksymalną trwałość i skuteczność, należy ją prać w temperaturze do 40 stopni Celsjusza, ręcznie lub w pralce. Do prania nie wolno używać proszku, płynu zmiękczającego czy wybielaczy. Jeśli ich użyjesz, zniszczysz wstawkę węglową i bielizna straci swoje właściwości! Użyj za to czystej sody krystalicznej (możesz ją dostać tutaj: soda oczyszczana). Jeśli jej nie masz, możesz użyć sody oczyszczanej, dostępnej w supermarketach. Ilość, potrzebna do jednego prania to 100-200g – czyli od pół szklanki do niepełnej szklanki (w zależności od tego, czy pierzesz ręcznie, czy w pralce). Suszenie: można suszyć w suszarce (w średniej temperaturze), na średnio rozgrzanym kaloryferze lub na sznurku, w dobrze wentylowanej łazience. Upewnij się, że bielizna jest całkowicie sucha, zanim  ją założysz! Pamiętaj: bielizna po pierwszym praniu może się nieco skurczyć – może stracić do 4 proc. swojego rozmiaru. Dodatkowy bonus: wyprawnie bielizny z dodatkiem sody w pralce sprawi, że wnętrze pralki się odświeży, soda wygania też złe zapachy. Jeśli chcesz, możesz pobrać wersję PDF z instrukcją prania – kliknij TUTAJ.

Q: Z jakich materiałów jest wykonana filtrująca gazy antybąkowa bielizna?

A: Bielizna filtrująca gazy marki Shreddies jest wykonana z materiałów najwyższej jakości i z ogromną dbałością o szczegóły. Skład materiału, z jakiego jest uszyta, to bawełna (95 proc.) i elastan (5 proc.), czyli tak zwana lycra. Bawełna jest miła w dotyku, przyjemna dla skóry, pozwala skórze oddychać. Elastan zapewnia bieliźnie właściwe przyleganie do ciała.


Pytania o właściwy rozmiar bielizny

Q: Mam nietypowy rozmiar, co mogę zrobić?

A: Bielizna jest szyta według pewnego modelu, zwanego sylwetką krawiecką. W życiu jednak bywa różnie i nie każdy ma sylwetkę idealnie pasującą do modelu. Może więc być tak, że jeden wymiar bielizny pasuje (np. obwód w talii), ale inny już nie (np. obwód nogawki). W takiej sytuacji rekomendujemy dokonanie niewielkiej przeróbki krawieckiej (najlepiej z pomocą osoby, która się na tym zna) i w ten sposób dopasowanie niepasującego fragmentu bielizny. Jeśli pasuje góra, nie ma sensu brać mniejszego lub większego rozmiaru ze względu na niedopasowanie w innym miejscu. Góra jest tak naprawdę najważniejsza. Nogawki bielizny zawsze można nieco zwęzić lub poszerzyć. Pewnych przeróbek można dokonać też w okolicy górnej gumki, ale trzeba zwrócić uwagę na to, by nie ingerować w bieliznę w tym miejscu, w którym jest wszyty panel z węglem.

Q: Skąd mam wiedzieć, jaki rozmiar bielizny będzie na mnie pasować?

A: To bardzo ważne pytanie! Skuteczność działania bielizny filtrującej zależy – między innymi – od tego, czy jest ona dobrze dopasowana do sylwetki i czy nigdzie nie odstaje od ciała. Materiał musi przylegać do pośladków,  a gumka u góry powinna przylegać do bioder (dopasowanie nogawek jest mniej istotne, choć wskazane). Jeśli bielizna będzie zbyt luźna, gazy będą uciekać górą lub dołem – nieprzefiltrowane. Dlatego dobrze wybierz rozmiar – bielizna jest wykonana według standardowej rozmiarówki (XS, S, M, L, XL, XXL). Ale dla pewności sprawdź rozmiar w naszej Tabeli Rozmiarów – kliknij. Pamiętaj także, że w czasie pierwszego prania bielizna może się skurczyć o 4 proc. w stosunku do pierwotnej wielkości (ostrzega producent).


Pytania o wysyłkę

Q: Akceptowane formy płatności – jakie sposoby płatności udostępnia sklep?

A: Nasz sklep udostępnia wszystkie powszechnie stosowane formy płatności. Na szybkie płatności pozwala współpraca z Przelewy24, obsługiwane przez firmę PayPro. Płatności za pośrednictwem Przelewy24 są dyskretne i bezpieczne. Przelewy24 pozwalają na płacenie szybkim przelewem elektronicznym, BLIKiem, kartą kredytową lub elektronicznymi portfelami (Apple Pay czy Google Pay). Korzystanie z Przelewy24 jest bardzo proste: podczas finalizowania zakupów z dostępnych opcji płatności wybierz Przelewy24, zaakceptuj regulamin sklepu, kliknij na „Zamawiam i płacę”, a dalej system sam Cię poprowadzi przez proces płatności.

Jeśli nie ufasz płatnościom zapośredniczonym (choć Przelewy24 są absolutnie bezpieczne i godne zaufania), możesz wybrać płatność przez tradycyjny przelew bankowy. Wystarczy wybrać „przelew bankowy” podczas finalizowania zakupów. Wtedy dostaniesz od nas na maila numer konta i możesz zrobić przelew bezpośrednio ze swojego banku. Na Twój przelew czekamy wtedy 3 dni robocze. Jeśli się w tym czasie nie pojawi, Twoje zamówienie zostanie automatycznie anulowane.

A najbardziej nieufnym umożliwiamy opłacenie zakupów gotówką przy odbiorze – wystarczy wybrać płatność na pobraniem (w przypadku paczkomatów, pobraniową opłata jest uiszczana za pomocą karty kredytowej lub debetowej w paczkomacie). Weź jednak pod uwagę, że jeśli się w międzyczasie rozmyślisz, koszt przesyłki pobraniowej już został poniesiony i będzie go trzeba opłacić.

Q: Czy moja przesyłka będzie ubezpieczona?

A: Ubezpieczone są wszystkie przesyłki kurierskie (DPD i Pocztex24). Zgodnie z regulaminem świadczenia usługi, przesyłki kurierskie są ubezpieczone na sumę, zgodną z wysokością zapłaconej przez Ciebie kwoty – czyli na pełną swoją wartość, włącznie z kosztem samej wysyłki. Opata za ubezpieczenie jest już zawarta w opłacie za transport przesyłki (doliczona do kosztu samej wysyłki). Przesyłka jest przez to nieco droższa (w sumie niecałe 2 złote), ale warto wysyłać ubezpieczone przesyłki. Antybąkowa bielizna ma swoją wartość, wiele osób robi zakupy, obejmujące kilka sztuk bielizny – więc łączna wartość wysyłanych przez nas paczek jest czasami spora. Ubezpieczenie gwarantuje, że w przypadku zaginięcia przesyłki, cała jej wartość zostanie zrefundowana przez firmę, ubezpieczającą przewoźnika.

Przesyłki odbierane osobiście są zabezpieczane przez naszego pracownika :).

Przesyłki paczkomatowe nie są ubezpieczone. Niestety, ubezpieczenie takiej przesyłki jest dość drogie, a cena ubezpieczenia rośnie szybko wraz z wartością paczki. To także powód, dla którego zrezygnowaliśmy z wysyłki pobraniowej do paczkomatu: przesyłki pobraniowe muszą być ubezpieczone co najmniej do wysokości pobrania. To sprawiało, że np. paczka z pobraniem w wysokości 250 zł kosztowała wraz z ubezpieczeniem 19,19 zł. Nie miało sensu proponować Klientom tak drogiej wysyłki, skoro paczki kurierskie, w pełni ubezpieczone, kosztują znacznie mniej!

Na szczęście paczki paczkomatowe podróżują dość bezpiecznie – jeszcze się nam nie zdarzyło, żeby paczka zaginęła.

Q: Czy przesyłka jest zapakowana dyskretnie?

A: Tak, przesyłka jest zapakowana w taki sposób, że na zewnątrz nie widać, co znajduje się w środku. Opisana jest neutralnie, jako „artykuły tekstylne”. Ponieważ wiemy, że wielu naszym Klientom zależy na dyskrecji, nadajemy przesyłkę nie z naszego konta Wiatrodyskretni, ale z konta współpracującego z nami sklepu Spiżarnia Zdrowia.  – więc nawet nazwa firmy nie będzie niczego sugerować. Etykieta na paczce wygląda tak (tutaj widzisz etykietę kuriera InPost, ale inne etykiety się nie różnią pod względem zawartych na nich informacji):

Jeśli odniesiesz wrażenie, że paczka jest zapakowana w używaną folię lub papier z odzysku – masz rację! Staramy się w miarę naszych skromnych możliwości stosować recycling i dawać materiałom opakowaniowym drugie życie. Skoro torba foliowa, stanowiąca kurierski foliopak, raz pokonała jakąś drogę – bo trafiła do nas – i to wytrzymała, to równie dobrze może zrobić jeszcze jedną wycieczkę, zanim trafi na wysypisko. Folia pakowa, folia bąbelkowa, papier pakowy – jeśli nadają się do ponownego użycia, zostaną przez nas powtórnie wykorzystane. Większość materiałów opakowaniowych wysyłamy w ich pierwszą drogę, bo więcej paczek wysyłamy, niż dostajemy. Ale staramy się, aby coś, co nadaje się jeszcze do użytku, nie zostało zmarnowane. Niech żyje zero waste!

Q: Ile kosztuje wysyłka?

A: Koszt wysyłki zależy od wybranego wariantu. Jeśli wybierzesz wysyłkę kurierem DPD, wysyłka kosztuje 15 zł przy przesyłce przedpłaconej i 17,50 zł przy przesyłce pobraniowej. Wysyłka kurierem Poczty Polskiej, czyli za pośrednictwem Pocztex24, kosztuje 13 zł w przypadku przesyłki przedpłaconej i 16 zł przy przesyłce pobraniowej. Jeśli wybierzesz Pocztex24 Odbiór w punkcie, zapłacisz za przesyłkę 15,50 zł. Przesyłka kurierska może mieć do 10 kilo. Przesyłki kurierskie są ubezpieczone na całą swoją wartość, więc jeśli zaginą (co, na szczęście, zdarza się rzadko), łatwiej jest odzyskać pieniądze. Przesyłki, realizowane za pomocą Paczkomatów, kosztują 11 zł za przesyłkę przedpłaconą. Te przesyłki nie są ubezpieczone.

Q: Ile trwa dostawa?

A: Dostawa przesyłki kurierskiej (DPD) to zazwyczaj ok. 2 dni robocze. Paczkomat to dostaw, trwająca 2 – 5 dni roboczych (zgodnie z regulaminem przewoźnika), ale według deklaracji InPostu, 98 proc. przesyłek dociera w czasie 48 godzin – i nasze doświadczenia raczej to potwierdzają. Według regulaminu usługi Pocztex24, paczka powinna wędrować maksymalnie 48 godzin w strefie miejskiej i dobę dłużej, jeśli jej adres docelowy jest w strefie pozamiejskiej. My, oczywiście, dokładamy wszelkich starań, by nadać Twoją przesyłkę jeszcze w dniu zakupu – i gwarantujemy, że tak się stanie, jeśli złożysz i opłacisz zamówienie przez Przelewy24 do godz. 10. Ta pora jest podyktowana rytmem pracy firm kurierskich: kurierzy odbierają paczki między godz. 10 (DPD) a godz. 13 (Pocztex24). Najlepiej więc, by paczka była o godz. 10 już opłacona i bezpiecznie spakowana. Wpłata przez Przelewy24 jest widoczna w systemie w ciągu dosłownie kilkudziesięciu sekund. Ale, prawdę mówiąc, deklarowana godzina podjazdu to jedno, a rzeczywista godzina podjazdu to zupełnie co innego 🙂 Jeśli kurier danego dnia podjedzie później, niż o deklarowanej porze, to (oczywiście!) zabierze wszystkie paczki, opłacone do pory jego  podjazdu – niezależnie od tego, która to będzie godzina 🙂

Jeśli wybierzesz opłatę przelewem bankowym, przesyłka zostanie nadana dopiero po zaksięgowaniu wpłaty na naszym koncie. Jeśli wpłacasz pieniądze zwykłym przelewem (nie błyskawicznym), bank księguje je zazwyczaj następnego dnia roboczego, choć czasem – w zależności od współpracy Twojego i naszego banku – trwa to do 2 dni roboczych.

Pamiętaj, że przesyłki kurierskie nadajemy od poniedziałku do piątku. Bielizna, zamówiona np. po południu w piątek albo w sobotę zostanie wysłana dopiero w poniedziałek. W soboty (a często i w niedziele) wysyłamy natomiast przesyłki paczkomatowe jeśli zamówienie zostanie złożone i opłacone przez Przelewy24.

Q: Jakie macie metody wysyłki?

A: Opcja pierwsza: kurier. Zakupy wysyłamy kurierem (DPD lub kurier Poczty Polskiej Pocztex24). Dostawa kurierska jest szybka i wygodna. W przypadku obu kurierów istnieje możliwość przesyłki za pobraniem. Przesyłki są ubezpieczone na całą swoją wartość.

Jeśli wybierzesz kuriera DPD: ze względu na harmonogram odbiorów kurierskich, przesyłki wysyłamy od poniedziałku do piątku, do godz. 10. To znaczy, że jeśli zakupisz bieliznę i opłacisz ją do tej godziny i pieniądze zostaną zaksięgowane na naszym koncie, paczka wyruszy w podróż do Ciebie jeszcze tego samego dnia. Opłacenie zakupów przez przelewy24 oznacza natychmiastowy wpływ pieniędzy do nas. Opłacenie zakupów przelewem bankowym oznacza zazwyczaj kilkugodzinną zwłokę.

Jeśli wybierzesz Pocztex24: w tym wypadku wysyłka jest możliwa do godziny 13-tej, ponieważ kurier odbiera przesyłki mniej więcej o tej porze.

Opcja druga: paczkomat. Paczkomatowe przesyłki są przygotowywane i nadawane praktycznie przez cały dzień, bo paczkę do paczkomatu bierze ze sobą każdy, kto akurat wychodzi z firmy i idzie w odpowiednim kierunku 🙂 Przesyłki paczkomatowe wychodzą od nas praktycznie przez cały tydzień.

Rodzaj wysyłki wybierasz każdorazowo podczas zakupów.

Uwaga: jeśli jesteś nowym Klientem i wybierasz przesyłkę pobraniową, możemy przeprowadzić telefoniczną weryfikację zamówienia. Robimy takie weryfikacje wyrywkowo. Przepraszamy najmocniej za niedogodności z tym związane, ale ze względu na powtarzające się „żarty”, związane z zakupami na inne osoby, musieliśmy wprowadzić taką procedurę.

Q: Podczas zakupów podałem zły adres wysyłki – czy mogę go jeszcze zmienić?

A: Jak najbardziej – ale tylko, jeśli zrobisz to zanim paczka zostanie nadana. To zazwyczaj oznacza, że zmianę najlepiej jest zgłosić podczas zakupów (jeśli składasz i opłacasz zamówienie do godz. 10, paczka zostanie nadana tego samego dnia) albo, jeśli robisz zakupy po godzinie 10,  zgłoś zmianę adresu w dniu zakupów do godz. 21 (pakujemy przesyłki z całego dnia i rejestrujemy je w systemach kurierskich zazwyczaj do ok. godz. 21). Jeśli podasz nieprawidłowy adres i zorientujesz się już po wysyłce, paczka będzie musiała najpierw do nas powrócić, zanim będziemy mogli wysłać ją ponownie. To, niestety, oznacza dla Ciebie wydłużenie okresu realizacji oraz pokrycie kosztu ponownej wysyłki. Czasem można poprosić kuriera (po tym, jak się z Tobą lub z nami skontaktuje telefonicznie), by zostawił paczkę w innym miejscu, niż wskazane w adresie – ale to już zależy od dobrej woli kuriera.

Nasz pracownik, podczas przygotowywania Twoich zakupów do wysyłki, każdorazowo sprawdza, czy podany przez Ciebie adres wygląda, hmmm, prawidłowo. To znaczy, że jeśli przez roztargnienie nie podasz np. numeru domu czy mieszkania (a zdarzają się takie wypadki i to wcale nie tak rzadko…), skontaktuje się z Tobą, by dopytać o pełne dane adresowe. Odbieraj więc połączenia od nieznanego numeru 🙂 W ten sposób staramy się zminimalizować nieporozumienia adresowe, zapobiegać niepotrzebnemu krążeniu przesyłek między nami a Tobą, redukować Twoje koszty i skracać Twój czas oczekiwania na zakupy.

Mamy prośbę: zawsze sprawdź adres wysyłki, zanim ostatecznie zamkniesz transakcję. Czasem, kiedy zaczynasz wpisywać swój adres w system sklepu, telefon lub komputer „podpowiada” zapamiętane wcześniej dane. Ty wciskasz OK, dane są automatycznie wypełniane, ale nie zawsze przechodzą wszystkie! System często „zjada” numer domu i/lub mieszkania. Rzuć okiem, czy tak się nie stało w Twoim przypadku, po co paczka ma szukać Cię po omacku…

Q: Wybieram odbiór osobisty – czy i skąd mogę odebrać zakupioną bieliznę?

A: Bieliznę można odebrać osobiście (po dokonaniu przedpłaty) oraz wcześniejszym umówieniu się. Odbioru dokonasz na warszawskim Żoliborzu (okolice Arkadii). Najpierw jednak daj nam znać, że wybierasz odbiór osobisty – nasz pracownik skontaktuje się z Tobą i umówi na konkretny termin. Nasza działalność rozgrywa się głównie w internecie, ale uprzedzony o odbiorze osobistym pracownik zabierze ze sobą do domu bieliznę z paragonem i opakowaniem, by umożliwić Ci bezproblemowy odbiór. Dlatego właśnie konieczna jest przedpłata – pracownik musi zabrać dla Ciebie przesyłkę już z paragonem, a paragon wystawiany jest na podstawie wpłaty.

Q: Wysyłka darmowa – czy macie taką wysyłkę?

A: Tak, istnieje taka możliwość! Dostępna jest jednak dla osób, które zrobiły większe zakupy. I tak, jeśli płacisz z góry, przesyłka będzie darmowa, jeśli Twoje zakupy będą kosztowały 350 zł lub więcej. Jeśli wybierasz przesyłkę pobraniową, wartość zakupów wymagana dla darmowej przesyłki wynosi 450 zł.

Jeśli Twoje zakupy osiągną wymaganą wartość, możesz za darmo wybrać dowolną formę wysyłki ze wszystkich form, oferowanych przez sklep.


Pytania o wymianę i zwroty

Q: Mam zły rozmiar, czy mogę go wymienić?

A: Tak, ale tylko wtedy, gdy opakowanie będzie nienaruszone i nieotwierane (pozostaje wciąż zaplombowane), a bielizna nienoszona. Jeśli bielizna została wyjęta, przymierzona i dopiero wtedy się okazało, że rozmiar jest zły, nie będziemy mogli przyjąć jej z powrotem. Wiemy, że jest to dość surowe, ale to jednak bielizna – Ty pewnie też nie chcesz dostać od nas bielizny, którą ktoś już miał na sobie… Jeśli jednak kupiłeś kilka sztuk bielizny, przymierzyłeś jedną, stwierdziłeś, że nie pasuje i chcesz na inny rozmiar wymienić pozostałe – nie ma problemu. Niestety, koszty wysyłki, spowodowanej koniecznością wymiany, musisz pokryć z własnej kieszeni (tzn. Ty wysyłasz bieliznę do nas na własny koszt i pokrywasz koszt wysyłki do Ciebie). Dlatego doradzamy dokładnie sprawdzić wymiary (tutaj znajdziesz Tabelę Rozmiarów). Zachowaj paragon, wymiana jest możliwa tylko z oryginalnym paragonem! Będziemy też wdzięczni za podanie numeru zamówienia, to ułatwi nam procedury, związane z realizacją wymiany.

Q: Rozmyśliłem się, czy mogę zwrócić bieliznę?

A: Oczywiście, takie prawo przysługuje Ci jako konsumentowi na mocy Ustawy, regulującej handel internetowy. Masz na zwrot 14 dni od momentu dostarczenia bielizny. Prawo to nazywa się prawem do odstąpienia od umowy i nawet nie musisz podawać powodu zwrotu. Jednak możesz z tego prawa skorzystać tylko pod warunkiem, że bielizna jest nieużywana (nie noszona, nie prana) i oryginalnie zapakowana, a także opakowanie nie zostało rozplombowane. Zgodnie z polskimi przepisami, na każde opakowanie bielizny zakładana jest plomba higieniczna, zapewniająca naszym Klientom bezpieczeństwo oraz gwarantująca, że dostają nową, nie zakładaną przez nikogo bieliznę. Jakiekolwiek oznaki, że bielizna była rozplombowana, otwierana albo zakładana wykluczają możliwość zwrotu – polskie prawo ze względów higienicznych nie przewiduje możliwości zwrotu bielizny (dotyczy to także sklepów stacjonarnych). Jeśli zwrot dokonywany jest w ramach odstąpienia od umowy, dokonujesz go na swój koszt. W przypadku odstąpienia od umowy zakup uważany jest za niebyły, a więc, oprócz kosztu samej bielizny, zwrócimy Ci także koszt przesyłki. Jednak, niezależnie od faktycznie wybranej przez Ciebie formy przesyłki, przysługuje Ci zwrot kosztu przesyłki w wysokości najniższego kosztu przesyłki dostępnej w sklepie. Zachowaj paragon, zwrot jest możliwy tylko z oryginalnym paragonem. Będziemy też wdzięczni za podanie numeru zamówienia, to ułatwi nam procedury, związane z anulowaniem transakcji. procedura odstąpienia od umowy wygląda tak: poinformuj nas o zamiarze odstąpienia od umowy, wysyłając wiadomość na adres email odstapienieodumowy@wiatrodyskretni.pl. Następnie dokonaj zwrotu zakupionej bielizny na adres: Sklep Spiżarnia Zdrowia, CH Skorosze, Ul. Składkowskiego 02-497 Warszawa (sklep znajduje się w Centrum Handlowym Skorosze). Forma zwrotu dowolna (poczta, kurier) – zależy od Ciebie. Pamiętaj jednak, że nie odbieramy wysyłek za pobraniem! Szczegóły, dotyczące Twojego prawa odstąpienia od umowy znajdziesz TUTAJ: pouczenie do prawa odstąpienia od umowy, a formularz, z którego możesz skorzystać (nie jest to obowiązkowe, ale będzie wygodniej i Tobie, i nam), znajdziesz TUTAJ: formularz odstąpienia od umowy.


Zajrzyj do nas na Pintreście!


X
%d bloggers like this: