fbpx

Q: Akceptowane formy płatności – jakie sposoby płatności udostępnia sklep?

A: Nasz sklep udostępnia wszystkie powszechnie stosowane formy płatności. Na szybkie płatności pozwala współpraca z Przelewy24, obsługiwane przez firmę PayPro. Płatności za pośrednictwem Przelewy24 są dyskretne i bezpieczne. Przelewy24 pozwalają na płacenie szybkim przelewem elektronicznym, BLIKiem, kartą kredytową lub elektronicznymi portfelami (Apple Pay czy Google Pay). Korzystanie z Przelewy24 jest bardzo proste: podczas finalizowania zakupów z dostępnych opcji płatności wybierz Przelewy24, zaakceptuj regulamin sklepu, kliknij na „Zamawiam i płacę”, a dalej system sam Cię poprowadzi przez proces płatności.

Jeśli nie ufasz płatnościom zapośredniczonym (choć Przelewy24 są absolutnie bezpieczne i godne zaufania), możesz wybrać płatność przez tradycyjny przelew bankowy. Wystarczy wybrać „przelew bankowy” podczas finalizowania zakupów. Wtedy dostaniesz od nas na maila numer konta i możesz zrobić przelew bezpośrednio ze swojego banku. Na Twój przelew czekamy wtedy 3 dni robocze. Jeśli się w tym czasie nie pojawi, Twoje zamówienie zostanie automatycznie anulowane.

A najbardziej nieufnym umożliwiamy opłacenie zakupów gotówką przy odbiorze – wystarczy wybrać płatność na pobraniem (w przypadku paczkomatów, pobraniową opłata jest uiszczana za pomocą karty kredytowej lub debetowej w paczkomacie). Weź jednak pod uwagę, że jeśli się w międzyczasie rozmyślisz, koszt przesyłki pobraniowej już został poniesiony i będzie go trzeba opłacić.

Q: Czy moja przesyłka będzie ubezpieczona?

A: Ubezpieczone są wszystkie przesyłki kurierskie (DPD i Pocztex24). Zgodnie z regulaminem świadczenia usługi, przesyłki kurierskie są ubezpieczone na sumę, zgodną z wysokością zapłaconej przez Ciebie kwoty – czyli na pełną swoją wartość, włącznie z kosztem samej wysyłki. Opata za ubezpieczenie jest już zawarta w opłacie za transport przesyłki (doliczona do kosztu samej wysyłki). Przesyłka jest przez to nieco droższa (w sumie niecałe 2 złote), ale warto wysyłać ubezpieczone przesyłki. Antybąkowa bielizna ma swoją wartość, wiele osób robi zakupy, obejmujące kilka sztuk bielizny – więc łączna wartość wysyłanych przez nas paczek jest czasami spora. Ubezpieczenie gwarantuje, że w przypadku zaginięcia przesyłki, cała jej wartość zostanie zrefundowana przez firmę, ubezpieczającą przewoźnika.

Przesyłki odbierane osobiście są zabezpieczane przez naszego pracownika :).

Przesyłki paczkomatowe nie są ubezpieczone. Niestety, ubezpieczenie takiej przesyłki jest dość drogie, a cena ubezpieczenia rośnie szybko wraz z wartością paczki. To także powód, dla którego zrezygnowaliśmy z wysyłki pobraniowej do paczkomatu: przesyłki pobraniowe muszą być ubezpieczone co najmniej do wysokości pobrania. To sprawiało, że np. paczka z pobraniem w wysokości 250 zł kosztowała wraz z ubezpieczeniem 19,19 zł. Nie miało sensu proponować Klientom tak drogiej wysyłki, skoro paczki kurierskie, w pełni ubezpieczone, kosztują znacznie mniej!

Na szczęście paczki paczkomatowe podróżują dość bezpiecznie – jeszcze się nam nie zdarzyło, żeby paczka zaginęła.

Q: Czy przesyłka jest zapakowana dyskretnie?

A: Tak, przesyłka jest zapakowana w taki sposób, że na zewnątrz nie widać, co znajduje się w środku. Opisana jest neutralnie, jako „artykuły tekstylne”. Ponieważ wiemy, że wielu naszym Klientom zależy na dyskrecji, nadajemy przesyłkę nie z naszego konta Wiatrodyskretni, ale z konta współpracującego z nami sklepu Spiżarnia Zdrowia.  – więc nawet nazwa firmy nie będzie niczego sugerować. Etykieta na paczce wygląda tak (tutaj widzisz etykietę kuriera InPost, ale inne etykiety się nie różnią pod względem zawartych na nich informacji):

Jeśli odniesiesz wrażenie, że paczka jest zapakowana w używaną folię lub papier z odzysku – masz rację! Staramy się w miarę naszych skromnych możliwości stosować recycling i dawać materiałom opakowaniowym drugie życie. Skoro torba foliowa, stanowiąca kurierski foliopak, raz pokonała jakąś drogę – bo trafiła do nas – i to wytrzymała, to równie dobrze może zrobić jeszcze jedną wycieczkę, zanim trafi na wysypisko. Folia pakowa, folia bąbelkowa, papier pakowy – jeśli nadają się do ponownego użycia, zostaną przez nas powtórnie wykorzystane. Większość materiałów opakowaniowych wysyłamy w ich pierwszą drogę, bo więcej paczek wysyłamy, niż dostajemy. Ale staramy się, aby coś, co nadaje się jeszcze do użytku, nie zostało zmarnowane. Niech żyje zero waste!

Q: Wybieram odbiór osobisty – czy i skąd mogę odebrać zakupioną bieliznę?

A: Bieliznę można odebrać osobiście (po dokonaniu przedpłaty) oraz wcześniejszym umówieniu się. Odbioru dokonasz na warszawskim Żoliborzu (okolice Arkadii). Najpierw jednak daj nam znać, że wybierasz odbiór osobisty – nasz pracownik skontaktuje się z Tobą i umówi na konkretny termin. Nasza działalność rozgrywa się głównie w internecie, ale uprzedzony o odbiorze osobistym pracownik zabierze ze sobą do domu bieliznę z paragonem i opakowaniem, by umożliwić Ci bezproblemowy odbiór. Dlatego właśnie konieczna jest przedpłata – pracownik musi zabrać dla Ciebie przesyłkę już z paragonem, a paragon wystawiany jest na podstawie wpłaty.

Q: Podczas zakupów podałem zły adres wysyłki – czy mogę go jeszcze zmienić?

A: Jak najbardziej – ale tylko, jeśli zrobisz to zanim paczka zostanie nadana. To zazwyczaj oznacza, że zmianę najlepiej jest zgłosić podczas zakupów (jeśli składasz i opłacasz zamówienie do godz. 10, paczka zostanie nadana tego samego dnia) albo, jeśli robisz zakupy po godzinie 10,  zgłoś zmianę adresu w dniu zakupów do godz. 21 (pakujemy przesyłki z całego dnia i rejestrujemy je w systemach kurierskich zazwyczaj do ok. godz. 21). Jeśli podasz nieprawidłowy adres i zorientujesz się już po wysyłce, paczka będzie musiała najpierw do nas powrócić, zanim będziemy mogli wysłać ją ponownie. To, niestety, oznacza dla Ciebie wydłużenie okresu realizacji oraz pokrycie kosztu ponownej wysyłki. Czasem można poprosić kuriera (po tym, jak się z Tobą lub z nami skontaktuje telefonicznie), by zostawił paczkę w innym miejscu, niż wskazane w adresie – ale to już zależy od dobrej woli kuriera.

Nasz pracownik, podczas przygotowywania Twoich zakupów do wysyłki, każdorazowo sprawdza, czy podany przez Ciebie adres wygląda, hmmm, prawidłowo. To znaczy, że jeśli przez roztargnienie nie podasz np. numeru domu czy mieszkania (a zdarzają się takie wypadki i to wcale nie tak rzadko…), skontaktuje się z Tobą, by dopytać o pełne dane adresowe. Odbieraj więc połączenia od nieznanego numeru 🙂 W ten sposób staramy się zminimalizować nieporozumienia adresowe, zapobiegać niepotrzebnemu krążeniu przesyłek między nami a Tobą, redukować Twoje koszty i skracać Twój czas oczekiwania na zakupy.

Mamy prośbę: zawsze sprawdź adres wysyłki, zanim ostatecznie zamkniesz transakcję. Czasem, kiedy zaczynasz wpisywać swój adres w system sklepu, telefon lub komputer „podpowiada” zapamiętane wcześniej dane. Ty wciskasz OK, dane są automatycznie wypełniane, ale nie zawsze przechodzą wszystkie! System często „zjada” numer domu i/lub mieszkania. Rzuć okiem, czy tak się nie stało w Twoim przypadku, po co paczka ma szukać Cię po omacku…

Q: Ile kosztuje wysyłka?

A: Koszt wysyłki zależy od wybranego wariantu. Jeśli wybierzesz wysyłkę kurierem DPD, wysyłka kosztuje 15 zł przy przesyłce przedpłaconej i 17,50 zł przy przesyłce pobraniowej. Wysyłka kurierem Poczty Polskiej, czyli za pośrednictwem Pocztex24, kosztuje 13 zł w przypadku przesyłki przedpłaconej i 16 zł przy przesyłce pobraniowej. Jeśli wybierzesz Pocztex24 Odbiór w punkcie, zapłacisz za przesyłkę 15,50 zł. Przesyłka kurierska może mieć do 10 kilo. Przesyłki kurierskie są ubezpieczone na całą swoją wartość, więc jeśli zaginą (co, na szczęście, zdarza się rzadko), łatwiej jest odzyskać pieniądze. Przesyłki, realizowane za pomocą Paczkomatów, kosztują 11 zł za przesyłkę przedpłaconą. Te przesyłki nie są ubezpieczone.

Q: Ile trwa dostawa?

A: Dostawa przesyłki kurierskiej (DPD) to zazwyczaj ok. 2 dni robocze. Paczkomat to dostaw, trwająca 2 – 5 dni roboczych (zgodnie z regulaminem przewoźnika), ale według deklaracji InPostu, 98 proc. przesyłek dociera w czasie 48 godzin – i nasze doświadczenia raczej to potwierdzają. Według regulaminu usługi Pocztex24, paczka powinna wędrować maksymalnie 48 godzin w strefie miejskiej i dobę dłużej, jeśli jej adres docelowy jest w strefie pozamiejskiej. My, oczywiście, dokładamy wszelkich starań, by nadać Twoją przesyłkę jeszcze w dniu zakupu – i gwarantujemy, że tak się stanie, jeśli złożysz i opłacisz zamówienie przez Przelewy24 do godz. 10. Ta pora jest podyktowana rytmem pracy firm kurierskich: kurierzy odbierają paczki między godz. 10 (DPD) a godz. 13 (Pocztex24). Najlepiej więc, by paczka była o godz. 10 już opłacona i bezpiecznie spakowana. Wpłata przez Przelewy24 jest widoczna w systemie w ciągu dosłownie kilkudziesięciu sekund. Ale, prawdę mówiąc, deklarowana godzina podjazdu to jedno, a rzeczywista godzina podjazdu to zupełnie co innego 🙂 Jeśli kurier danego dnia podjedzie później, niż o deklarowanej porze, to (oczywiście!) zabierze wszystkie paczki, opłacone do pory jego  podjazdu – niezależnie od tego, która to będzie godzina 🙂

Jeśli wybierzesz opłatę przelewem bankowym, przesyłka zostanie nadana dopiero po zaksięgowaniu wpłaty na naszym koncie. Jeśli wpłacasz pieniądze zwykłym przelewem (nie błyskawicznym), bank księguje je zazwyczaj następnego dnia roboczego, choć czasem – w zależności od współpracy Twojego i naszego banku – trwa to do 2 dni roboczych.

Pamiętaj, że przesyłki kurierskie nadajemy od poniedziałku do piątku. Bielizna, zamówiona np. po południu w piątek albo w sobotę zostanie wysłana dopiero w poniedziałek. W soboty (a często i w niedziele) wysyłamy natomiast przesyłki paczkomatowe jeśli zamówienie zostanie złożone i opłacone przez Przelewy24.

Q: Jakie macie metody wysyłki?

A: Opcja pierwsza: kurier. Zakupy wysyłamy kurierem (DPD lub kurier Poczty Polskiej Pocztex24). Dostawa kurierska jest szybka i wygodna. W przypadku obu kurierów istnieje możliwość przesyłki za pobraniem. Przesyłki są ubezpieczone na całą swoją wartość.

Jeśli wybierzesz kuriera DPD: ze względu na harmonogram odbiorów kurierskich, przesyłki wysyłamy od poniedziałku do piątku, do godz. 10. To znaczy, że jeśli zakupisz bieliznę i opłacisz ją do tej godziny i pieniądze zostaną zaksięgowane na naszym koncie, paczka wyruszy w podróż do Ciebie jeszcze tego samego dnia. Opłacenie zakupów przez przelewy24 oznacza natychmiastowy wpływ pieniędzy do nas. Opłacenie zakupów przelewem bankowym oznacza zazwyczaj kilkugodzinną zwłokę.

Jeśli wybierzesz Pocztex24: w tym wypadku wysyłka jest możliwa do godziny 13-tej, ponieważ kurier odbiera przesyłki mniej więcej o tej porze.

Opcja druga: paczkomat. Paczkomatowe przesyłki są przygotowywane i nadawane praktycznie przez cały dzień, bo paczkę do paczkomatu bierze ze sobą każdy, kto akurat wychodzi z firmy i idzie w odpowiednim kierunku 🙂 Przesyłki paczkomatowe wychodzą od nas praktycznie przez cały tydzień.

Rodzaj wysyłki wybierasz każdorazowo podczas zakupów.

Uwaga: jeśli jesteś nowym Klientem i wybierasz przesyłkę pobraniową, możemy przeprowadzić telefoniczną weryfikację zamówienia. Robimy takie weryfikacje wyrywkowo. Przepraszamy najmocniej za niedogodności z tym związane, ale ze względu na powtarzające się „żarty”, związane z zakupami na inne osoby, musieliśmy wprowadzić taką procedurę.

Q: Wysyłka darmowa – czy macie taką wysyłkę?

A: Tak, istnieje taka możliwość! Dostępna jest jednak dla osób, które zrobiły większe zakupy. I tak, jeśli płacisz z góry, przesyłka będzie darmowa, jeśli Twoje zakupy będą kosztowały 350 zł lub więcej. Jeśli wybierasz przesyłkę pobraniową, wartość zakupów wymagana dla darmowej przesyłki wynosi 450 zł.

Jeśli Twoje zakupy osiągną wymaganą wartość, możesz za darmo wybrać dowolną formę wysyłki ze wszystkich form, oferowanych przez sklep.

Czekam na ten produkt! Zostaw nam swój adres email, a poinformujemy Cię, gdy towar się znów pojawi w sklepie.
Email Ilość Nikomu nie zdradzimy Twojego adresu email.
X