Q: Akceptowane formy płatności – jakie sposoby płatności udostępnia sklep?

A: Nasz sklep udostępnia wszystkie powszechnie stosowane formy płatności. Na szybkie płatności pozwala współpraca z Przelewy24, obsługiwane przez firmę PayPro. Płatności za pośrednictwem Przelewy24 są dyskretne i bezpieczne. Przelewy24 pozwalają na płacenie szybkim przelewem elektronicznym, BLIKiem, kartą kredytową lub elektronicznymi portfelami (Apple Pay czy Google Pay). Korzystanie z Przelewy24 jest bardzo proste: podczas finalizowania zakupów z dostępnych opcji płatności wybierz Przelewy24, zaakceptuj regulamin sklepu, kliknij na “Zamawiam i płacę”, a dalej system sam Cię poprowadzi przez proces płatności.

Jeśli nie ufasz płatnościom zapośredniczonym (choć Przelewy24 są absolutnie bezpieczne i godne zaufania), możesz wybrać płatność przez tradycyjny przelew bankowy. Wystarczy wybrać “przelew bankowy” podczas finalizowania zakupów. Wtedy dostaniesz od nas na maila numer konta i możesz zrobić przelew bezpośrednio ze swojego banku. Na Twój przelew czekamy wtedy 3 dni robocze. Jeśli się w tym czasie nie pojawi, Twoje zamówienie zostanie automatycznie anulowane.

A najbardziej nieufnym umożliwiamy opłacenie zakupów gotówką przy odbiorze – wystarczy wybrać płatność na pobraniem (w przypadku paczkomatów, pobraniową opłata jest uiszczana za pomocą karty kredytowej lub debetowej w paczkomacie). Weź jednak pod uwagę, że jeśli się w międzyczasie rozmyślisz, koszt przesyłki pobraniowej już został poniesiony i będzie go trzeba opłacić.

Q: Czy moja przesyłka będzie ubezpieczona?

A: Ubezpieczone są wszystkie przesyłki kurierskie (wysyłamy zazwyczaj kurierem DPD, ale okazyjnie korzystamy z usług firm Fedex i InPost). Zgodnie z regulaminem świadczenia usługi, przesyłki kurierskie są ubezpieczone na sumę, zgodną z wysokością zapłaconej przez Ciebie kwoty — czyli na pełną swoją wartość, włącznie z kosztem samej wysyłki. Opata za ubezpieczenie jest już zawarta w opłacie za transport przesyłki (doliczona do kosztu samej wysyłki). Ubezpieczenie gwarantuje, że w przypadku zaginięcia przesyłki, cała jej wartość zostanie zrefundowana przez firmę, ubezpieczającą przewoźnika (choć bez papierologii się nie obejdzie).

Przesyłki odbierane osobiście są zabezpieczane przez naszego pracownika :).

Przesyłki paczkomatowe są automatycznie ubezpieczone do kwoty 200 zł.

Na szczęście, jak do tej pory paczki podróżują dość bezpiecznie — jeszcze się nam nie zdarzyło, żeby paczka zaginęła.

Q: Czy przesyłka jest zapakowana dyskretnie?

A: Tak, przesyłka jest zapakowana w taki sposób, że na zewnątrz nie widać, co znajduje się w środku.

Opisana jest neutralnie, jako “artykuły tekstylne”. Ponieważ wiemy, że wielu naszym Klientom zależy na dyskrecji, nadajemy przesyłkę nie z naszego konta Wiatrodyskretni, ale jako nadawcę wpisujemy Spiżarnia Zdrowia.  Tak więc nawet nazwa firmy nie będzie niczego sugerować. Etykieta na paczce wygląda tak (tutaj widzisz etykietę paczkomatową). Etykieta paczki kurierskiej różni się tylko tym, że widać na niej Twój adres, natomiast zawartość także figuruje jako “artykuły tekstylne”.

 

etykieta przesyłki paczkomatowej nadanej przez sklep wiatrodyskretni

 

Jeśli odniesiesz wrażenie, że paczka jest zapakowana w używaną folię bąbelkową lub pudełko z odzysku — masz rację! Staramy się w miarę naszych możliwości stosować recycling i dawać materiałom opakowaniowym drugie życie. Skoro torba foliowa, stanowiąca kurierski foliopak, kawałek folii bąbelkowej albo pudełko raz pokonały jakąś drogę — bo trafiły do nas — i to wytrzymały, to równie dobrze mogą zrobić jeszcze jedną wycieczkę, zanim trafią na wysypisko. Wszystkie materiały opakowaniowe, jeśli nadają się do ponownego użycia, zostaną przez nas powtórnie wykorzystane. Staramy się, aby coś, co nadaje się jeszcze do użytku, nie zostało zmarnowane. Niech żyje zero waste!

Q: Wybieram odbiór osobisty – czy i skąd mogę odebrać zakupioną bieliznę?

A: Bieliznę można odebrać osobiście (po dokonaniu przedpłaty) oraz wcześniejszym umówieniu się. Odbioru dokonasz na warszawskim Żoliborzu (okolice Arkadii). Cała procedura jest prosta:

  1. Najpierw, podczas zakupów, wybierz z listy opcji dostawy odbiór osobisty, zaznacz go i opłać zamówienie.
  2. Następnie skontaktuj się z nami (pisząc mail na info@wiatrodyskretni.pl lub dzwoniąc pod nr +48 780 488 817), aby umówić termin i miejsce odbioru.
  3. Jeśli się do nas nie odezwiesz, nic się nie stanie 🙂 Nasz pracownik skontaktuje się z Tobą i umówi na konkretny termin.
  4. W umówionym miejscy odbierasz swoje zakupy.

Weź jednak pod uwagę, że nasza działalność rozgrywa się głównie w internecie, więc musisz dać nam chwilę na przygotowanie Twojej paczki. Uprzedzony o odbiorze osobistym pracownik zabierze ze sobą do domu bieliznę z naszego magazynu, który jest poza Warszawą. A potem postara się umożliwić Ci bezproblemowy odbiór.

Q: Podczas zakupów podałem zły adres wysyłki – czy mogę go jeszcze zmienić?

A: Jak najbardziej – ale tylko, jeśli zrobisz to zanim paczka zostanie nadana. To zazwyczaj oznacza, że zmianę najlepiej jest zgłosić podczas zakupów (jeśli składasz i opłacasz zamówienie do godz. 10, paczka zostanie nadana tego samego dnia) albo, jeśli robisz zakupy po godzinie 10,  zgłoś zmianę adresu w dniu zakupów do godz. 21 (pakujemy przesyłki z całego dnia i rejestrujemy je w systemach kurierskich zazwyczaj do ok. godz. 21). Jeśli podasz nieprawidłowy adres i zorientujesz się już po wysyłce, paczka będzie musiała najpierw do nas powrócić, zanim będziemy mogli wysłać ją ponownie. To, niestety, oznacza dla Ciebie wydłużenie okresu realizacji oraz pokrycie kosztu ponownej wysyłki. Czasem można poprosić kuriera (po tym, jak się z Tobą lub z nami skontaktuje telefonicznie), by zostawił paczkę w innym miejscu, niż wskazane w adresie – ale to już zależy od dobrej woli kuriera.

Nasz pracownik, podczas przygotowywania Twoich zakupów do wysyłki, każdorazowo sprawdza, czy podany przez Ciebie adres wygląda, hmmm, prawidłowo. To znaczy, że jeśli przez roztargnienie nie podasz np. numeru domu czy mieszkania (a zdarzają się takie wypadki i to wcale nie tak rzadko…), skontaktuje się z Tobą, by dopytać o pełne dane adresowe. Odbieraj więc połączenia od nieznanego numeru 🙂 W ten sposób staramy się zminimalizować nieporozumienia adresowe, zapobiegać niepotrzebnemu krążeniu przesyłek między nami a Tobą, redukować Twoje koszty i skracać Twój czas oczekiwania na zakupy.

Mamy prośbę: zawsze sprawdź adres wysyłki, zanim ostatecznie zamkniesz transakcję. Czasem, kiedy zaczynasz wpisywać swój adres w system sklepu, telefon lub komputer “podpowiada” zapamiętane wcześniej dane. Ty wciskasz OK, dane są automatycznie wypełniane, ale nie zawsze przechodzą wszystkie! System często “zjada” numer domu i/lub mieszkania. Rzuć okiem, czy tak się nie stało w Twoim przypadku, po co paczka ma szukać Cię po omacku…

Q: Ile kosztuje wysyłka?

A: Koszt wysyłki zależy od wybranego wariantu. Jeśli wybierzesz wysyłkę kurierem (zazwyczaj DPD lub InPost), wysyłka kosztuje 10 zł przy przesyłce przedpłaconej i 15 zł przy przesyłce pobraniowej. Przesyłka kurierska może mieć do 10 kilo. Przesyłki kurierskie są ubezpieczone na całą swoją wartość, więc jeśli zaginą (co, na szczęście, zdarza się bardzo rzadko), łatwiej jest odzyskać pieniądze.

Przesyłki, realizowane za pomocą Paczkomatów, kosztują 5 zł za przesyłkę przedpłaconą i są ubezpieczone do kwoty 200 zł. Nie nadajemy przesyłek paczkomatowych za pobraniem, ponieważ wiele paczkomatów nie obsługuje takiej opcji.

Q: Ile trwa dostawa?

A: Dostawa przesyłki kurierskiej (DPD, Fedex, InPost) to zazwyczaj ok. 2 dni robocze. Paczkomat to dostaw, trwająca 2 – 5 dni roboczych (zgodnie z regulaminem przewoźnika), ale według deklaracji InPostu, 98 proc. przesyłek dociera w czasie 48 godzin — i nasze doświadczenia raczej to potwierdzają.

My, oczywiście, dokładamy wszelkich starań, by nadać Twoją przesyłkę jeszcze w dniu zakupu – i gwarantujemy, że tak się stanie, jeśli złożysz i opłacisz zamówienie przez Przelewy24 do godz. 11. Ta pora jest podyktowana rytmem pracy firm kurierskich: kurierzy odbierają paczki między godz. 11 a godz. 12. Najlepiej więc, by paczka była o godz. 11 już opłacona i bezpiecznie spakowana. Wpłata przez Przelewy24 jest widoczna w systemie w ciągu dosłownie kilkudziesięciu sekund.

Ale, prawdę mówiąc, deklarowana godzina podjazdu to jedno, a rzeczywista godzina podjazdu to zupełnie co innego 🙂 Jeśli kurier danego dnia podjedzie później, niż o deklarowanej porze, to (oczywiście!) zabierze wszystkie paczki, opłacone do pory jego  podjazdu — niezależnie od tego, która to będzie godzina 🙂

Jeśli wybierzesz opłatę przelewem bankowym, przesyłka zostanie nadana dopiero po zaksięgowaniu wpłaty na naszym koncie. Jeśli wpłacasz pieniądze zwykłym przelewem (nie błyskawicznym), bank księguje je zazwyczaj następnego dnia roboczego, choć czasem — w zależności od współpracy Twojego i naszego banku — trwa to do 2 dni roboczych.

Pamiętaj, że przesyłki kurierskie nadajemy od poniedziałku do piątku. Bielizna, zamówiona np. po południu w piątek albo w sobotę zostanie wysłana dopiero w poniedziałek. W soboty (a często i w niedziele) wysyłamy natomiast przesyłki paczkomatowe, jeśli zamówienie zostanie złożone i opłacone przez Przelewy24.

Q: Jakie macie metody wysyłki?

A: Opcja pierwsza: kurier. Zakupy wysyłamy kurierem (najczęściej DPD, okazyjnie Fedex lub InPost). Dostawa kurierska jest szybka i wygodna. W przypadku wszystkich kurierów istnieje możliwość przesyłki za pobraniem. Przesyłki są ubezpieczone na całą swoją wartość.

Jeśli wybierzesz kuriera: ze względu na harmonogram odbiorów kurierskich, przesyłki wysyłamy od poniedziałku do piątku, do godz. 11. To znaczy, że jeśli zakupisz bieliznę i opłacisz ją do tej godziny i pieniądze zostaną zaksięgowane na naszym koncie, paczka wyruszy w podróż do Ciebie jeszcze tego samego dnia. Opłacenie zakupów przez Przelewy24 oznacza natychmiastowy wpływ pieniędzy do nas. Opłacenie zakupów przelewem bankowym oznacza zwłokę od kilku godzin, do dwóch dni (niezależnie od nas, to kwestia tempa księgowania transakcji przez banki).

Opcja druga: paczkomat. Paczkomatowe przesyłki są przygotowywane i nadawane praktycznie przez cały dzień, bo paczkę do paczkomatu bierze ze sobą każdy, kto akurat wychodzi z firmy i idzie w odpowiednim kierunku 🙂 Przesyłki paczkomatowe wychodzą od nas praktycznie przez cały tydzień.

Rodzaj wysyłki wybierasz każdorazowo podczas zakupów.

Uwaga: jeśli jesteś nowym Klientem i wybierasz przesyłkę pobraniową, zanim wyślemy paczkę, najpierw zadzwonimy do Ciebie i potwierdzimy zamówienie. Przepraszamy najmocniej za niedogodności z tym związane, ale ze względu na powtarzające się “żarty”, związane z zakupami na inne osoby, musieliśmy wprowadzić taką procedurę.

Q: Wysyłka darmowa – czy macie taką wysyłkę?

A: Tak, istnieje taka możliwość! Dostępna jest jednak dla osób, które zrobiły większe zakupy. I tak, jeśli płacisz z góry, przesyłka będzie darmowa, jeśli Twoje zakupy będą kosztowały 350 zł lub więcej. Jeśli wybierasz przesyłkę pobraniową, wartość zakupów wymagana dla darmowej przesyłki wynosi 450 zł.

Jeśli Twoje zakupy osiągną wymaganą wartość, możesz za darmo wybrać dowolną formę wysyłki ze wszystkich form, oferowanych przez sklep.

zalety sklepu wiatrodyskretni w punktach
schemat działania antybąkowej bielizny
Daj nam znać, czego szukasz! Zostaw swój adres e-mail, a wyślemy Ci info natychmiast, jak tylko towar wróci na półki.
X