fbpx
wzdęcie - joga pomoże je uwolnić

Wzdęcie – jak sobie ułatwić wypuszczenie gazów

Wzdęcie to rzecz normalna – ale i kłopotliwa. Nie tylko dlatego, że wzdęty brzuch wygląda brzydko, a zmniejszenie wzdęcia wymaga… puszczenia bąka (też nic fajnego, zwłaszcza w towarzystwie).


Wzdęcie bywa źródłem fizycznego dyskomfortu; a czasem jest wręcz bolesne. Jeśli masz wzdęcie, które możesz złagodzić puszczając wiatry – pół biedy. Gorzej, jeśli uwięziony w jelitach gaz wydaje się w nich utykać. Nie podróżuje ku ujściu, tylko wydyma brzuch – bardziej i bardziej. A ty czujesz w brzuchu ucisk, napieranie, kłucie, pobolewanie. Doprawdy, marzysz, by puścić bąka, bo to przyniesie ulgę – ale nie możesz. Cóż, gazy uwięzły w brzuchu i już. Co wtedy? Na szczęście są pewne sposoby, które ułatwią uwolnienie gazów.


Wzdęcie i joga – ćwiczenia, które pomogą!

Wzdęcie ma poważnego przeciwnika w postaci jogi – niektóre jej pozycje pomagają uwolnić gazy. Joga pomaga w zrelaksowaniu całego ciała, w tym także brzucha i jego zawartości. Rozluźnia jelita i mięśnie, które nimi zawiadują. I o to chodzi, bowiem niemożność wypuszczenia gazów i rozgonienia wzdęcia wiąże się właśnie ze skurczami jelit. Wypróbuj opisane poniżej pozycje. Pamiętaj jednak, by świadomie i głęboko oddychać podczas ćwiczeń. Zwracaj uwagę na to, by wypychać jak najdalej pępek kiedy wdychasz i przyciągać go jak najbliżej kręgosłupa, gdy wydychasz.


– Pawanmuktasana to pozycja wolnego wiatru

W tej pozycji rozluźniają się: pośladki, biodra, podbrzusze i uda.

Połóż się na plecach i unieś nogi pod kątem 90 stopni. Zegnij kolana i trzymając razem kolana i kostki, przyciągnij nogi do piersi. Obejmij nogi ramionami, złap prawą dłonią za lewy łokieć, a lewą za prawy (albo złącz dłonie, w zależności od tego, jak głęboko możesz przyciągnąć zgięte nogi). Teraz unieś głowę i staraj się dotknąć brodą do klatki piersiowej. Wytrzymaj w takiej pozycji 10 lub 15 sekund, z czasem możesz tak trwać nawet do minuty. Wzdęcie szybko uwalnia się w tej pozycji.

Ułatwienie: jeśli nie masz wygimnastykowanego ciała, możesz ułatwić sobie to ćwiczenie, nie unosząc głowy (leży na podłodze) lub robiąc je z każdą nogą osobno.

TUTAJ znajdziesz film, pokazujący, jak prawidłowo wykonać to ćwiczenie, w kilku wariantach. Warto się go nauczyć, bo najlepiej rozładowuje wzdęcie.


– Balasana czyli pozycja dziecka

W tej pozycji rozluźniają się: nogi, biodra, dół pleców. Teoria jogi mówi, że w tej pozycji masowane są organy wewnętrzne.

Uklęknij, po czym usiądź na piętach. Kolana rozszerz na szerokość bioder albo nieco bardziej (jak ci wygodniej). Oprzyj dłonie przed sobą i „maszeruj” nimi po podłodze przed siebie, aż zegniesz ciało w biodrach, a twój tors spocznie na udach. Złóż głowę na podłodze, wyciągając plecy – tak, by były jak najdłuższe. Ręce możesz wyciągnąć przed siebie lub położyć je wzdłuż ciała, po obu stronach – dłonie powinny być zwrócone ku górze. Rozluźnij ciało, pozwól by brzuch luźno opadł na nogi i delikatnie go do nich dociskaj. Pozostań w tej pozycji przez 5 minut.

Ułatwienie: aby zwiększyć nacisk na brzuch, a przez to skuteczniej zwalczyć wzdęcie, możesz zwinąć dłonie w pięści i podłożyć je pod dolną część brzucha, zanim złożysz go na nogach.


– Paschimottanasana czyli wychylenie w przód w pozycji siedzącej

W tej pozycji rozluźnia się całe ciało oraz poprawia trawienie.

Usiądź, pośladki na zwiniętym ręczniku lub kocu, nogi wyciągnięte przed siebie. Podciągnij palce u stóp w kierunku łydek. Dłonie oprzyj o podłogę po obu stronach ciała, wciskając je w podłogę, wyciągnij kręgosłup, ściągnij łopatki, dociśnij pośladki do koca. Na wydechu zegnij się w biodrach i pochyl do przodu. Pomóż sobie, „maszerując” dłońmi wzdłuż ciała; kiedy się wychylisz do przodu, możesz je położyć na wzdłuż ciała lub nogach, obejmując dłońmi stopy. Z każdym wdechem lekko unieś ciało i wyciągnij kręgosłup; z każdym wydechem zniżaj ciało ku nogom. Pozostań w tej pozycji przez trzy minuty. Po wstaniu, wzdęcie powinno cię łatwo opuścić.

Ułatwienia: możesz lekko ugiąć nogi w kolanach.


– Ananda Balasana czyli pozycja szczęśliwego dziecka

W tej pozycji rozluźnia się dół pleców i wnętrze podbrzusza. Doskonała na wzdęcie. W teorii jogi pozycja ta uważana jest też za sposób na rozluźnienie umysłu.

Połóż się na plecach, z nogami zgiętymi w kolanach i uniesionymi w górę – w ten sposób, by twoje stopy były skierowane ku sufitowi, a nogi rozłożone były po obu stronach ciała (szeroko rozkraczone). Dolna część pleców powinna leżeć płasko na podłodze, ale bez unoszenia bioder z ziemi czy zaokrąglania pleców. Dłońmi złap stopy i pociągnij je tak jakbyś chciała ściągnąć kolana na podłogę, docisnąć nogi w dół – jednocześnie stopami naciskając na dłonie tak, by stawiać im opór. Pozostań w tej pozycji przez minutę. Nie dziw się, jeśli wzdęcie zacznie cię opuszczać jeszcze w trakcie ćwiczeń

Ułatwienia: możesz złapać dłońmi za stopy od środka albo od zewnątrz – jak ci wygodniej. Możesz też ćwiczyć z każdą nogą po kolei lub objąć ramionami uda, jeśli trudno ci sięgnąć stóp.


Jeśli nękają Cię częste gazy, wzdęcia i śmierdzące bąki, z pewnością zainteresuje Cię to rozwiązanie: specjalna antybąkowa bielizna, która pochłania zapach bąków. Z tyłu posiada specjalny panel, w postaci utkanej z aktywnego węgla tkaniny. W tej tkaninie zostanie uwięziona każda cząsteczka zapachu! Bielizna nie przepuści na zewnątrz nic, żadnej woni! Pranie usuwa z tkaniny zgromadzone gazy i po wysuszeniu bielizna znów działa jak nowa.


majtki bielizna pochłaniająca wiatry i gazy
Antybąkowa bielizna skutecznie pozbawi gazy zapachu. Całkowicie! Przepuści wyłącznie ciepłe powietrze.

A tutaj kupisz taką bieliznę: SKLEP

majtki bielizna filtrująca bąki gazy

Idealne na podróże

Ta bielizna to"must have" każdego podróżnika. Często wiele godzin spędzam w samolocie. Lepiej to znoszę dzięki tej bieliźnie. Wolność od trzymania gazów to ogromna ulga dla brzucha!

Barbara K. ze Szczecina
5.0
2018-11-30T21:48:00+00:00
majtki bielizna filtrująca bąki gazy
Ta bielizna to"must have" każdego podróżnika. Często wiele godzin spędzam w samolocie. Lepiej to znoszę dzięki tej bieliźnie. Wolność od trzymania gazów to ogromna ulga dla brzucha! Barbara K. ze Szczecina
majtki bielizna filtrująca bąki gazy

Super do samochodu

Genialne slipy. Jestem kierowcą taksówki. Lepiej, żeby w moim aucie w powietrzu nie było tego, co czasem muszę wypuścić - a kebaba lubię. Slipy anty bąkowe ratują sytuację.

Tadeusz M. Szczecin
5.0
2018-11-30T21:48:31+00:00
majtki bielizna filtrująca bąki gazy
Genialne slipy. Jestem kierowcą taksówki. Lepiej, żeby w moim aucie w powietrzu nie było tego, co czasem muszę wypuścić - a kebaba lubię. Slipy anty bąkowe ratują sytuację. Tadeusz M. Szczecin
majtki bielizna filtrująca bąki gazy

Do biura

Od rana do wieczora jestem między ludźmi, pracuję na dużej sali. Odbieram telefony od klientów. Gazy muszą zaczekać, kiedy telefon dzwoni. Dzięki tej bieliźnie jest mi łatwiej w pracy.

Katarzyna A. Katowice
5.0
2018-12-01T01:00:07+00:00
majtki bielizna filtrująca bąki gazy
Od rana do wieczora jestem między ludźmi, pracuję na dużej sali. Odbieram telefony od klientów. Gazy muszą zaczekać, kiedy telefon dzwoni. Dzięki tej bieliźnie jest mi łatwiej w pracy. Katarzyna A. Katowice

Super do spania

Mój chłopak śpi w bokserkach, które dostał ode mnie. Jemu jest bardzo wygodnie, a ja bardzo sobie naprawdę chwalę brak pewnych efektów. Polecam!

Eliza U. z Gdańska
5.0
2019-05-30T22:42:01+00:00
Mój chłopak śpi w bokserkach, które dostał ode mnie. Jemu jest bardzo wygodnie, a ja bardzo sobie naprawdę chwalę brak pewnych efektów. Polecam! Eliza U. z Gdańska
5
4

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Czekam na ten produkt! Zostaw nam swój adres email, a poinformujemy Cię, gdy towar się znów pojawi w sklepie.
Email Ilość Nikomu nie zdradzimy Twojego adresu email.
X
%d bloggers like this: