wzdęcie - joga pomoże je uwolnić

Wzdęcie – jak sobie ułatwić wypuszczenie gazów

Wzdęcie to rzecz normalna – ale i kłopotliwa. Nie tylko dlatego, że wzdęty brzuch wygląda brzydko, a zmniejszenie wzdęcia wymaga… puszczenia bąka (też nic fajnego, zwłaszcza w towarzystwie).


Wzdęcie bywa źródłem fizycznego dyskomfortu; a czasem jest wręcz bolesne. Jeśli masz wzdęcie, które możesz złagodzić puszczając wiatry – pół biedy. Gorzej, jeśli uwięziony w jelitach gaz wydaje się w nich utykać. Nie podróżuje ku ujściu, tylko wydyma brzuch – bardziej i bardziej. A ty czujesz w brzuchu ucisk, napieranie, kłucie, pobolewanie. Doprawdy, marzysz, by puścić bąka, bo to przyniesie ulgę – ale nie możesz. Cóż, gazy uwięzły w brzuchu i już. Co wtedy? Na szczęście są pewne sposoby, które ułatwią uwolnienie gazów.


Wzdęcie i joga – ćwiczenia, które pomogą!

Wzdęcie ma poważnego przeciwnika w postaci jogi – niektóre jej pozycje pomagają uwolnić gazy. Joga pomaga w zrelaksowaniu całego ciała, w tym także brzucha i jego zawartości. Rozluźnia jelita i mięśnie, które nimi zawiadują. I o to chodzi, bowiem niemożność wypuszczenia gazów i rozgonienia wzdęcia wiąże się właśnie ze skurczami jelit. Wypróbuj opisane poniżej pozycje. Pamiętaj jednak, by świadomie i głęboko oddychać podczas ćwiczeń. Zwracaj uwagę na to, by wypychać jak najdalej pępek kiedy wdychasz i przyciągać go jak najbliżej kręgosłupa, gdy wydychasz.


– Pawanmuktasana to pozycja wolnego wiatru

W tej pozycji rozluźniają się: pośladki, biodra, podbrzusze i uda.

Połóż się na plecach i unieś nogi pod kątem 90 stopni. Zegnij kolana i trzymając razem kolana i kostki, przyciągnij nogi do piersi. Obejmij nogi ramionami, złap prawą dłonią za lewy łokieć, a lewą za prawy (albo złącz dłonie, w zależności od tego, jak głęboko możesz przyciągnąć zgięte nogi). Teraz unieś głowę i staraj się dotknąć brodą do klatki piersiowej. Wytrzymaj w takiej pozycji 10 lub 15 sekund, z czasem możesz tak trwać nawet do minuty. Wzdęcie szybko uwalnia się w tej pozycji.

Ułatwienie: jeśli nie masz wygimnastykowanego ciała, możesz ułatwić sobie to ćwiczenie, nie unosząc głowy (leży na podłodze) lub robiąc je z każdą nogą osobno.

TUTAJ znajdziesz film, pokazujący, jak prawidłowo wykonać to ćwiczenie, w kilku wariantach. Warto się go nauczyć, bo najlepiej rozładowuje wzdęcie.


– Balasana czyli pozycja dziecka

W tej pozycji rozluźniają się: nogi, biodra, dół pleców. Teoria jogi mówi, że w tej pozycji masowane są organy wewnętrzne.

Uklęknij, po czym usiądź na piętach. Kolana rozszerz na szerokość bioder albo nieco bardziej (jak ci wygodniej). Oprzyj dłonie przed sobą i „maszeruj” nimi po podłodze przed siebie, aż zegniesz ciało w biodrach, a twój tors spocznie na udach. Złóż głowę na podłodze, wyciągając plecy – tak, by były jak najdłuższe. Ręce możesz wyciągnąć przed siebie lub położyć je wzdłuż ciała, po obu stronach – dłonie powinny być zwrócone ku górze. Rozluźnij ciało, pozwól by brzuch luźno opadł na nogi i delikatnie go do nich dociskaj. Pozostań w tej pozycji przez 5 minut.

Ułatwienie: aby zwiększyć nacisk na brzuch, a przez to skuteczniej zwalczyć wzdęcie, możesz zwinąć dłonie w pięści i podłożyć je pod dolną część brzucha, zanim złożysz go na nogach.


– Paschimottanasana czyli wychylenie w przód w pozycji siedzącej

W tej pozycji rozluźnia się całe ciało oraz poprawia trawienie.

Usiądź, pośladki na zwiniętym ręczniku lub kocu, nogi wyciągnięte przed siebie. Podciągnij palce u stóp w kierunku łydek. Dłonie oprzyj o podłogę po obu stronach ciała, wciskając je w podłogę, wyciągnij kręgosłup, ściągnij łopatki, dociśnij pośladki do koca. Na wydechu zegnij się w biodrach i pochyl do przodu. Pomóż sobie, „maszerując” dłońmi wzdłuż ciała; kiedy się wychylisz do przodu, możesz je położyć na wzdłuż ciała lub nogach, obejmując dłońmi stopy. Z każdym wdechem lekko unieś ciało i wyciągnij kręgosłup; z każdym wydechem zniżaj ciało ku nogom. Pozostań w tej pozycji przez trzy minuty. Po wstaniu, wzdęcie powinno cię łatwo opuścić.

Ułatwienia: możesz lekko ugiąć nogi w kolanach.


– Ananda Balasana czyli pozycja szczęśliwego dziecka

W tej pozycji rozluźnia się dół pleców i wnętrze podbrzusza. Doskonała na wzdęcie. W teorii jogi pozycja ta uważana jest też za sposób na rozluźnienie umysłu.

Połóż się na plecach, z nogami zgiętymi w kolanach i uniesionymi w górę – w ten sposób, by twoje stopy były skierowane ku sufitowi, a nogi rozłożone były po obu stronach ciała (szeroko rozkraczone). Dolna część pleców powinna leżeć płasko na podłodze, ale bez unoszenia bioder z ziemi czy zaokrąglania pleców. Dłońmi złap stopy i pociągnij je tak jakbyś chciała ściągnąć kolana na podłogę, docisnąć nogi w dół – jednocześnie stopami naciskając na dłonie tak, by stawiać im opór. Pozostań w tej pozycji przez minutę. Nie dziw się, jeśli wzdęcie zacznie cię opuszczać jeszcze w trakcie ćwiczeń

Ułatwienia: możesz złapać dłońmi za stopy od środka albo od zewnątrz – jak ci wygodniej. Możesz też ćwiczyć z każdą nogą po kolei lub objąć ramionami uda, jeśli trudno ci sięgnąć stóp.


Jeśli nękają Cię częste wzdęcia, z pewnością zainteresuje Cię ta bielizna.
Zwłaszcza jeśli są to wzdęcia o niespecjalnie przyjemnym zapachu, Antybąkowa bielizna pochłania zapach bąków. W tkaninie, utkanej z aktywnego węgla, zostanie uwięziona każda cząsteczka zapachu. Bielizna nie przepuści na zewnątrz nic, żadnej woni! Pranie usuwa z tkaniny zgromadzone bąki i po wysuszeniu bielizna znów działa jak nowa.

majtki bielizna pochłaniająca bąki gazy wiatry

Antybąkowa bielizna skutecznie pozbawi gazy zapachu. Całkowicie! Przepuści wyłącznie ciepłe powietrze.


A tutaj kupisz taką bieliznę: SKLEP

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Czekam na ten produkt! Zostaw nam swój adres email, a poinformujemy Cię, gdy towar się znów pojawi w sklepie.
Email Ilość Nikomu nie zdradzimy Twojego adresu email.
X
%d bloggers like this: